Jäsenkirje 7/2020

1.  Lämmin kiitos kaikille jäsenille, jotka lähettivät ehdotuksia liittyen kyselyyn ’Mahdollisuus vaikuttaa’. Kokosimme nimettömän listan kehittämiskohteista ja toimitimme sen provosti Jarmo Takalalle. Hän lupasi paneutua asiaan.

2. Dosentin englanninkielinen nimike muuttuu. Tampereen Dosenttiyhdistys on hallituksen lokakuun kokouksessaan päättänyt ottaa käyttöön englanninkielisen nimikkeen: Associate Professor, kuten Suomen Dosenttiliitto suosittelee ja Helsingin dosenttiyhdistyksessä on jo käytössä. Tampereen Dosenttiyhdistyksen englanninkieliset kotisivut näin ollen muuttuvat päätöksen mukaan.

3. Uusien dosenttien esittäytymisluennot . Dosenttiyhdistys juhlistaa uusien dosenttien nimittämistä. Dosentit pitävät uudessa tehtävässään julkisen tervetuliaisluennon 19.11.2020 alkaen kello 15.00; TAU D11 päätalon luentosalissa. Luento on kaikille avoin, yleistajuinen dosentin tieteenalan keskeisten kysymysten esittely. Tilaisuuteen on mahdollisuus osallistua myös etänä. Ohjelma/program:

15.00-15.05 Tanja Pessi, dosenttiyhdistyksen puheenjohtaja. Avaussanat

15.05-15.20 Jarmo Takala, Provosti: Yliopiston terveiset dosenteille

15.20-15.35 Riikka Rajala, vesihuoltopalvelujen dosentti. Aihe: Vesihuollon haasteet

15.35-15.50 Anna-Maria Teperi, dosentti. Aihe: Inhimilliset tekijät turvallisuuden hallinnassa

15.50-16.05 Pia Vuolanto, sosiologian dosentti Aihe: Asiantuntijuuden murros ja lääketiedekriittisyys

Kahvitauko 16.05-16.30

16.30-16.45 Michelangelo Paci, laskennallisen kardiologian (computational cardiology) dosentti Aihe: In silico models of the cardiac electrophysiology: how can we contribute to developing cardiac-safe drugs? 16.45-17.00 Kirsi Granberg, syöpägenomiikan dosentti Aihe: Utilizing cancer genomics for understanding cancer regulation and immunology

17.00-17.15 Leila Paavola-Ruotsalainen: logopedian dosentti (stream) Aihe: Vanhempi-lapsi-vuorovaikutus lapsen kielen kehityksen perustana

17.15-17.30 Harri Mattila, rakennustekniikan dosentti Aihe: Taajamien ulkopuolinen vesihuolto

17.30-17.35 Tanja Pessi, dosenttiyhdistyksen puheenjohtaja. Lopetussanat

linkki /link: https://tuni.zoom.us/j/67799706882?pwd=M1hhZXlQdnNTWXpkSUFLZ05FaWwzUT09. Meeting ID: 677 9970 6882. Passcode: Dosentti