Jäsenkirje 6/2020 - Mahdollisuus vaikuttaa ...

1. Nyt on mahdollisuus vaikuttaa.

Yhdistys tapaa säännöllisesti yliopiston rehtori Mari Wallsia ja provosti Jarmo Takalaa. Viime tapaamisessa Provosti pyysi listaamaan ongelmia, joita Tampereen dosentit ovat kohdanneet yliopiston taholta. Lupasimme koota (nimettömän) listan näistä asioista. Vuosien varrella olemme jo saaneet jäseniltämme useita kehittämiskohteita. Jotta listamme olisi mahdollisimman kattava, pyydämme lähettämään niitä vielä uudelleen.

Siis itseänne ja/tai dosentin arvoa hakeneita kollegoja kohdanneita ongelmakohtia lyhyesti esimerkiksi ranskalaisilla viivoilla (ks. esimerkkejä alla) puheenjohtajalle sähköpostilla tanja.pessi@tuni.fi viimeistään 16.10. Laitathan sähköpostin otsikoksi ’mahdollisuus vaikuttaa’ niin löydämme vastauksesi "sähköpostien viidakosta".

Esimerkkejä:
  • sähköposti ja intra-oikeutta ei ole saanut (xx tiedekunta)
  • sähköpostioikeus tehtiin vain 1 vuodeksi (xx tiedekunta)
  • dosentin arvon myöntämistä ei suositeltu vaikka tieteelliset ansiot täyttyivät (xx tiedekunta)
  • väitöskirjan pääohjaajana toiminen evättiin (xx tiedekunta)
  • vaikka toimin väitöskirjan pääohjaaja, en voinut toimia kustoksena (xx tiedekunta)
  • ei saa itse johtaa akatemian hankkeita vaikka itse on rahoituksen omalle tutkimusryhmälle hankkinut, koska ei ole yliopistoon työsuhdetta (xx tiedekunta)
  • varttuneen tutkijan työsuhteiden ketjuttaminen yli 20 v (xx tiedekunta)

2. Muuta tapahtumaa:

Uusien dosenttien esittäytyminen 19.11 klo 15.00 alkaen keskustakampuksella (lisätietoa marraskuun alussa).