Vuoden 2021 dosenttijuhla 9.9.2021 hydridi -tilaisuutena

Tampereen Dosenttiyhdistys ry valitsi vuoden dosentiksi molekulaarisen kliinisen kemian dosentin Emma Raitoharjun. Dosenttipalkinto luovutetaan saajalle 9.9.2021 pidettävässä tilaisuudessa.

Ohjelma 9.9.2021, alkaen klo 16.00:

16.00-16.10 Tervetulosanat, Tampereen Dosenttiyhdistyksen puheenjohtaja Tanja Pessi

16.10-16.30 Yliopiston terveiset dosenteille, Provosti Jarmo Takala

16.30-17.00 Vuoden Dosentti 2021: Emma Raitoharju: nc886 – Erään tutkimusprojektin tarina

17.00-17.05 Dosenttipalkinnon luovutus ja loppusanat, Pj Tanja Pessi

Kahvit ja pieni suolapala. Jos tulet tilaisuuteen fyysisesti paikalle Päätalon D11 -saliin, ilmoita tulostasi tarjoilun järjestämiseksi 6.9. mennessä sähköpostilla (olavi.kallio@saunalahti.fi).

Paikka: hybridi tilaisuus: Päätalo D11 klo 16 – 18 &
Zoom linkki tilaisuuteen https://tuni.zoom.us/j/68338827198?pwd=a1lnL3FRd2lvMGFXME8xMlU5c1NBdz09

Noudatamme aluehallintoviraston ja Tampereen yliopiston sen hetkisiä kokoontumisrajoituksia. Otamme luentosaliin yleisöä sen mukaan kuin rajoitukset sallivat. Tulethan terveenä, turvavälit ja maskit huomioiden.

Vuoden dosentti 2021: Emma Raitoharju
Dosentti Raitoharju on erikoistunut epidemiologiseen epigeneettiseen tutkimukseen ja tällä hetkellä hänen pääasiallinen projektinsa on ”Lyhyiden proteiinia koodamattomien RNA:iden yhteys elintapasairauksiin”. Raitoharju on saanut lähivuosina kolme Suomen Akatemian rahoitusta: tutkijatohtori 2015, akatemiaprojekti 2020 ja akatemiatutkijan rahoitus 2021. Raitoharju on ollut tuottoisa julkaisija, yli 50 alkuperäisjulkaisua, joista moni on julkaistu korkeatasoisissa tiedelehdissä kuten Nature Genetics, Am J Hum Genet, Circulation, Molecular Psychiatry. Osaan julkaisuista on viitattu yli 400 kertaa, mikä on kiitettävä määrä huomiota. Raitoharju on tehnyt laajaa kansainvälistä yhteistyötä alansa eri tutkijoiden kanssa ja hänen pitkäjänteinen epigeneettinen tutkimus on ollut ansiokasta. Raitoharju on hyvä esimerkki miten nuori tutkija voi menestyä vaikealla ja vaativalla tutkijan uralla.