Vuoden dosentti

Tampereen Dosenttiyhdistys ry valitsee syksyllä 2022 Vuoden Dosentin. Julkistaminen tapahtuu Tampereen Yliopiston avajaisissa. Tilaisuudessa vuoden dosentille luovutetaan dosenttipalkkio ja Vuoden Dosentti pitää avajaisviikolla juhlaluennon.

Dosenttipalkinnon saajan tulee täyttää kaikki tai useimmat seuraavista kriteereistä:
+ saajan tulee olla omalla alallaan näkyvä ja tunnettu hahmo
+ hänen pitää olla arvostettu ja ansioitunut tutkija ja/tai opettaja
+ hänellä tulee olla hyvät yhteydet erilaisiin sidosryhmiin, esim. elinkeinoelämään

Ylläolevan meritoitumisen lisäksi ehdotettavalla dosentilla täytyy olla jokin linkki Tampereeseen. Tampereen Dosenttiyhdistyksen hallituksen jäsenet eivät voi ehdottaa itseään tai toisia hallituksen jäseniä. Aikaisemmin dosenttipalkinto on myönnetty seuraaville henkilöille: v. 2003 Sakari Möttöselle, v. 2005 Tapio Katkolle, v. 2009 Heikki S. Vuoriselle, v. 2011 Petri Juutille, v. 2013 Pekka Masoselle, v. 2016 Jaana Parviaiselle ja v. 2021 Emma Raitoharjulle.

Pyydämme Arvoisat Tampereen Dosenttiyhdistyksen jäsenet ja Tampereen Yliopiston Dekaanit tekemään ehdotuksia (CV ja perustelut) viimeistään 23.5.2022 yhdistyksemme sihteerille riikka.juuti@tuni.fi. Ehdotusten perusteella Tampereen Dosenttiyhdistyksen hallitus valitsee Vuoden Dosentin.